Творчий портрет

Труш Людмила Вікторівна

Бібліотекар Полтавського навчально – виховного комплексу

Лозівської районної ради, Харківської області

Бібліотекар повинен давати не стільки знання, скільки відчуття безмежності знань, пробудити розум. І уяву читача, щоб він міг самостійно заповнювати прогалини у знаннях про світ. (В. Ільченко)

Творче кредо:

Знаходити час для читання-це умова знань;

Знаходити час для роздумів-це джерело сил;

Знаходити час для творчості-це запорука успіху, справжня радість життя.

Правило бібліотекаря:

Вивчай все-бери краще;

Втілюй нові ідеї, а не чекай;

Плануй не заради того, щоб все врахувати, а заради досягнення мети;

Вмій не тільки переконати, вмій і розуміти дитину як читача.

Моє бібліотечне кредо:

«Людина-це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю.» (М.Слабошпицький)

Методична тема: «Удосконалення читацьких умінь - неодмінна умова власне мовленнєвого і загального розвитку учнів»

Актуальність теми:

У сучасному освітньому просторі важливою науково-методичною

проблемою є формування читацьких інтересів молодших школярів у процесі

роботи з дитячою книжкою. Її актуальність зумовлена неухильно

зростаючою роллю начитаності, прийомом оволодіння інформацією та

способами її переробки, які служать універсальним засобом спілкування,

потужним каналом інтелектуального, духовного становлення особистості,

важливою умовою соціальної активності кожної людини.

З книг діти черпають інформацію про оточуючий їх світ, всесвіт, уявлення про добро і зло, про правила поведінки в соціумі, книга має великий виховний вплив на формування духовної культури особистості.

Саме шкільній бібліотеці в тісній співпраці з педагогами належить велика просвітницька робота у прилученні підростаючого покоління до духовної спадщини через виховання інтересу до книги.

Результативність співпраці бібліотеки з педагогічним колективом залежить від того, на скільки майстерно шкільний бібліотекар разом з педагогами школи, прилучає дитину до книжки вчить оволодівати мистецтвом літературного читання, активно популяризує книжку, закріплює читацькі навички, розвиває художній смак і самостійність суджень, розширює діапазон читацького досвіду та знань, формує національну свідомість, характер, моральні якості.

Навчити дитину любити книгу, сприймати її як невичерпне джерело пізнання світу, знань і мудрості народної - головне завдання нашої шкільної бібліотеки. Велику роль у розв'язанні цього завдання займає масова робота шкільної бібліотеки.

Бібліотека.... Тиша.... І століття.

Історія... І тисячі книжкових див,

Благословляєм вас на довголіття,

Всіх тих, хто труд цей славний полюбив.

Бібліотека - це відкритий стіл ідей, за який запрошується кожний. (О. І. Герцен )

Основні напрямки роботи шкільної бібліотеки

Полтавського навчально – виховного комплексу

1. Вивчення, формування і задоволення читацьких потреб у книгах та інформації.

2. Організація бібліотечного обслуговування, популяризація бібліотеки.

3. Популяризація бібліотечно – бібліографічних знань, виховання культури читання, формування інформаційної культури учнів.

4. Довідково – бібліографічне та інформаційне забезпечення навчально – виховного процесу.

5. Розвиток в учнів творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості.

Поруч із традиційними формами роботи у виховному процесі використовуються нові:

- Книжковий бібліоподіум «Книга мудрий добрий друг, книга знає все навкруг»

( вікторина);

- Година цікавих повідомлень «Про цікаве звідусіль»;

- Парад книг «Книжковий океан»;

- Хід-парад улюблених журналів «Цікаво все на світі»;

- бібліотечний лабіринт;

- Презентація книжкової виставки-реклами «Книги, що знають УСЕ (енциклопедії, довідники, словники);

- літературна забавлянка «Розмалюю я героя»;

- літературна подорож «Подорожуючи сторінками української книги»;

- інформаційно-пізнавальне довкілля «Про те, як створювалась книга»;

- конкурс ерудитів «Розумники і кмітливчики»;

- вернісажі літературних героїв;

- мультимедійна година «Казкові герої в мультиках»;

- читацькі олімпіади:

- бібліотечні ігри (пошуки, подорож, лабіринти, віртуальні вікторини, бібліографічні екскурсії).

Літературні ігри активізують читання школярів, стимулюють їхнє звертання до художньої, науково-пізнавальної, довідкової літератури, підсилюють сприйняття, формують художні й естетичні смаки, поглиблюють звичку до самостійної роботи із книгою, розвивають логічне мислення.

Кiлькiсть переглядiв: 179

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.